HONDA E: THE PERFECT BALANCE OF EFFICIENCY AND PERFORMANCE FOR URBAN COMMUTING

Nowa Honda e została zaprojektowana z myślą o zapewnieniu wyjątkowych wrażeń podczas poruszania się tym pojazdem w przestrzeni miejskiej. Dzięki unikalnemu połączeniu dynamiki jazdy, zwrotności i funkcjonalności z przyjemnością użytkowania, pojazd elektryczny Hondy najnowszej generacji wyznacza nowe trendy w segmencie kompaktowych samochodów elektrycznych.

Honda e jest wyposażona w wydajny silnik elektryczny o mocy około 150 KM (110 kW), generujący imponujący moment obrotowy powyżej 300 Nm. Akumulator o pojemności 35,5 kW jest jednym z najmniejszych w swojej klasie – dzięki temu osiągnięto idealną równowagę pomiędzy niską masą pojazdu, a możliwością szybkiego ładowania do 80% pojemności baterii w 30 minut. Przy zasięgu ponad 200 km, układ napędowy Hondy e doskonale sprawdza się podczas codziennych dojazdów do pracy.

Inżynierowie Hondy zwrócili szczególną uwagę na zwiększenie komfortu prowadzenia oraz na sportowe właściwości jezdne. Akumulator jest umieszczony nisko pod podłogą, dzięki czemu, środek ciężkości samochodu znajduje się około 50 cm od linii podłoża. Rozkład masy 50:50, kompaktowe rozmiary i krótkie zwisy karoserii Hondy e, zapewniają jej stabilność i zwrotność typową dla miejskich samochodów elektrycznych.

Moc przekazywana na tylne koła gwarantuje sportowe wrażenia z jazdy oraz bezpośredniość i wrażliwość układu kierowniczego. W rezultacie promień skrętu wynosi około 4,3 metra, dzięki czemu Honda e jest niezwykle zwrotna, nawet w ciasnych miejskich uliczkach.

Perfekcyjny rozkład masy, z nisko położonym środkiem ciężkości, pozwala uniknąć przechyłów nadwozia podczas gwałtownego manewrowania. Nawet bez dodatkowo usztywnionego zawieszenia, Honda e zachowuje wyjątkową stabilność w czasie szybkich zmian pasa ruchu. Inżynierowie Hondy zastosowali niezależny układ kolumn McPherson’a na każdym z czterech kół – to rozwiązanie pozwoliło uzyskać komfort i dynamikę jazdy typową dla większych elektrycznych samochodów miejskich.

Honda e oferuje również funkcję Single Pedal Control, która umożliwia kierowcy przyspieszenie i spowolnienie samochodu tylko za pomocą pedału przyspieszenia. Gdy pedał zostanie wciśnięty do podłogi, samochód przyspieszy jak zwykle, a po jego zwolnieniu następuje automatyczne hamowanie regeneracyjne i samochód zwolni. Single Pedal Control poprawia komfort jazdy w środowisku miejskim i zmniejsza potrzebę korzystania z wielu pedałów. Układ napędowy pracuje płynnie i dynamicznie, zapewniając kierowcy nie tylko niezwykłe wrażenia z jazdy, ale także pełną kontrolę nad pojazdem.

Zastosowanie materiałów o wysokiej wytrzymałości przyczyniło się do zwiększenia sztywności konstrukcji nadwozia, przy jednoczesnym zmniejszeniu masy pojazdu. Lekkie nadwozie oraz nowa platforma podłogowa pozwoliły na precyzyjne zestrojenie zawieszenia i układu kierowniczego, dzięki czemu Honda e prowadzi się niezwykle łatwo i przyjemnie. Ustawienie trybu jazdy w pozycję „Sport” gwarantuje uzyskanie maksymalnych osiągów, dzięki szybszej reakcji na wciśnięty pedał przyspieszenia.

Honda e została zaprojektowana, by sprostać potrzebom nowoczesnego, miejskiego stylu życia. Unikalna stylizacja nadwozia i zaawansowana funkcjonalność w połączeniu ze sportową dynamiką i doskonałymi właściwościami jezdnymi sprawiają, że model ten nadaje się idealnie do roli codziennego środka lokomocji.

Nowy kompaktowy samochód elektryczny Hondy wpisuje się w strategię marki, zakładającą, że do 2025 r. wszystkie samochody Hondy oferowane w Europie będą wyposażone w zelektryfikowane układy napędowe. Wersja produkcyjna Hondy e Prototype zostanie pokazana jeszcze w tym roku.

Jeśli chcecie zapoznać się z ofertą maki, warto udać się do najbliższego salonu. Honda Warszawa to świetne miejsce na poznanie wszystkich modeli.